Prvně, díky moc za článek!
Zadruhé, ratingy jsou pěkná hovadina, podle které by se teda rozhodně nemělo rozhodovat, zda seriál pokračuje nebo skončí.
Strašně děkuju za tyhle články, skvelej nápad a skvěle udělaný a a konečně to mám před sebou všechno tak, abych v tom neměla bordel :)
El Jay napsal(a):
Prvně, díky moc za článek!
Zadruhé, ratingy jsou pěkná hovadina, podle které by se teda rozhodně nemělo rozhodovat, zda seriál pokračuje nebo skončí.
A podle čeho teda? On je to všechno obchod jako každej jinej, jde hlavně o zisk.
Tak si říkám, co má za cílovou skupinu taková Ordinace? :D To přece musí z 80% sledovat jen důchodci, a stejně to má tisíc dílů :D
Jinak trochu OT dotaz - teď jsem si tak uvědomila, letos nebude na SZ výroční nekrolog? :)
Janna7 napsal(a):
Tak si říkám, co má za cílovou skupinu taková Ordinace? :D To přece musí z 80% sledovat jen důchodci, a stejně to má tisíc dílů :D
Jinak trochu OT dotaz - teď jsem si tak uvědomila, letos nebude na SZ výroční nekrolog? :)
VVN 2013 bude, ale kvůli přemíře nadcházejících článků až na konci listopadu :)
Janna7 napsal(a):
Tak si říkám, co má za cílovou skupinu taková Ordinace? :D To přece musí z 80% sledovat jen důchodci, a stejně to má tisíc dílů :D
V České republice měření funguje jinak. Nemáme tu primárně skupinu 18-49 let jako v USA, ale u nás se měří tzv. 15+, tedy všichni diváci starší patnácti let.
Diky za podrobny rozpis :) jeste by mne zajimalo, jestli to nahravani se zapocitava u vsech prijimacu bez ohledu na to jestli ma peoplemetr nebo ne.
Jinak je pekne nefer ze je nezajima kolik lidi se diva online. Zatracene reklamy nejdou preskocit. Jedine tak ze vypnu browser a zase najedu, coz se mi vetsinou nechce takze ty reklamy protrpim....a ze jich neni malo :D
Illyria napsal(a):
Diky za podrobny rozpis :) jeste by mne zajimalo, jestli to nahravani se zapocitava u vsech prijimacu bez ohledu na to jestli ma peoplemetr nebo ne.
Nahrávání je taky jen u toho vzorku domácností. Bez těch peoplemetrů to Nielsen nemá jak jinak změřit.
hannahmckay napsal(a):
A podle čeho teda? On je to všechno obchod jako každej jinej, jde hlavně o zisk.
Podle sledovanosti. Kolik dobrých seriálů skončilo jenom kvůli tomu, že měli nízký rating, ale dobrou sledovanost....
El Jay napsal(a):
Podle sledovanosti. Kolik dobrých seriálů skončilo jenom kvůli tomu, že měli nízký rating, ale dobrou sledovanost....
No ale firmy co chtějí vysílat svoje reklamy v tv(hlavní příjem stanic) zajímá právě ten rating a né celková sledovanost, oni totiž lidi nad 49 let už tolik ovlivnit reklamou nejdou. Takže budou chtít svoje reklamy vysílat zrovna během pořadu s vysokým ratingem a né u toho s nízkým i kdyby měl celkovou sledovanost bůhvíjakou. Jim jde o to aby se dívalo co nejvíc lidí v rozmezí 18-49 a né důchodci.
hannahmckay napsal(a):
No ale firmy co chtějí vysílat svoje reklamy v tv(hlavní příjem stanic) zajímá právě ten rating a né celková sledovanost, oni totiž lidi nad 49 let už tolik ovlivnit reklamou nejdou. Takže budou chtít svoje reklamy vysílat zrovna během pořadu s vysokým ratingem a né u toho s nízkým i kdyby měl celkovou sledovanost bůhvíjakou. Jim jde o to aby se dívalo co nejvíc lidí v rozmezí 18-49 a né důchodci.
:-)
Stojím si za svým. Podle ratingů by se nemělo rozhodovat o osudu seriálu.
El Jay napsal(a):
:-)
Stojím si za svým. Podle ratingů by se nemělo rozhodovat o osudu seriálu.
Velice zjednodušeně - stanice nenabízejí seriály, ale reklamní prostor. Cena tohoto prostoru se odvíjí od toho, kolik lidí ho sleduje/kolika lidem ho lze nabídnout/jak moc ovlivnitelní ti lidé jsou. Seriál je prostředek, jak tento prostor zatraktivnit a navýšit jeho cenu. Seriál samotný není produkt, ale investice, která má díky reklamnímu prostoru vrátit peníze do televize.
Seriál je, zjednodušeně řečeno, reklama na reklamní prostor.
Apropo, kdyby to stanice braly fakt drsně do důsledků, tak se neměří 18-49, ale primárně 12-30, nebo dokonce 2-12. Nejvíce ovlivnitelnou skupinou diváků jsou totiž děti a v návaznosti na to rodiče dětí. Ale to už je na jiné povídání ;)
Ale ten prieskum je značne nepresný. Ak má 115 miliónov domácností TV, môže sa stať, že seriál sleduje 30 miliónov s požadovaným vekovým priemerom - čo značí, že seriál nesleduje 85 miliónov, čo je ok 30 je fajn, ale čo ak sú všetci členovia prieskumu v tých 85 miliónoch? Údaj skreslený že až a seriál zrušený.
keby sa dohodli s výrobcami TV a inštalovali sledovač do každého TV, to by bolo iné. Jeden senátor vyhlásil, že keď sa za 10 rokov nik nesťažoval na nelegálne sledovanie občanov, tak je to zrejme v poriadku a súčasná kritika je ojedinelý prípad :) Tým pádom by im nemalo vadiť ani toto. Popritom na internete je x vecí, ktoré zaznamenávajú správy o používaní ich produktov.
Lidi, proberte se! A jak si myslíte, že stanice asi vydělává na seriál? Když bude malá sledovanost přímo v programu, těžko jim společnosti zaplatí za čas, kdy se vysílá seriál, aby do něj pustili reklamu, když vidí, že to skoro nikdo sledovat nebude.. O tom to je, přesně o těch "potencionálních" klientech, kterým se zobrazí ta reklama.. A když těch potencionálních zákazníků je málo, je málo vyděláno na seriál, stanice si ho nemůže dovolit, proto existují 2 možnosti. Koupí ho jiná stanice, anebo bude zrušen.. Nic nelogického, nic složitého. Takže takové ty chytré řeči, že je blbost rozhodovat o osudu seriálu na základě těchto čísel, ty si nechte a chytněte se za hlavu, začněte přemýšlet. Máte televizní stanici a seriál si na sebe nevydělává.. Čistě z dobroty srdce tedy budete seriál dotovat z vlastní kapsy? (kroutí hlavou)
El Jay napsal(a):
Chytám se za hlavu, a přesto si stojím za svým
Bylo by to fér, co jsi říkal. V ideálním světě by to tak bylo. Bohužel nejvíce peněz utratí produktivní lidi, proto se "reklamátoři" (můj osobní pojem pro kupce reklamního prostoru :D ) zabývají pouze nimi. Bohužel všude jde o peníze.
Bludimirka napsal(a):
Lidi, proberte se! A jak si myslíte, že stanice asi vydělává na seriál? Když bude malá sledovanost přímo v programu, těžko jim společnosti zaplatí za čas, kdy se vysílá seriál, aby do něj pustili reklamu, když vidí, že to skoro nikdo sledovat nebude.. O tom to je, přesně o těch "potencionálních" klientech, kterým se zobrazí ta reklama.. A když těch potencionálních zákazníků je málo, je málo vyděláno na seriál, stanice si ho nemůže dovolit, proto existují 2 možnosti. Koupí ho jiná stanice, anebo bude zrušen.. Nic nelogického, nic složitého. Takže takové ty chytré řeči, že je blbost rozhodovat o osudu seriálu na základě těchto čísel, ty si nechte a chytněte se za hlavu, začněte přemýšlet. Máte televizní stanici a seriál si na sebe nevydělává.. Čistě z dobroty srdce tedy budete seriál dotovat z vlastní kapsy? (kroutí hlavou)
Přeně tak, TV stanice nejsou charitativní organizace jak si někdo myslí :D
Sice souhlasim s El Jayem, ale myslim si, ze kdyz uz se jede podle ratingu, tak by bylo spravne do nich zahrnout i online sledovani a stahovani, protoze to provozuje obrovska spousta lidi a serialy by hned ziskaly lepsi cisla...
Mňa zarazilo to, že merače nemajú všetci.. Je to potom vôbec objektívne? Veď tí, ktorí nemajú merače, tiež sledujú telku.
Dadulinka napsal(a):
Sice souhlasim s El Jayem, ale myslim si, ze kdyz uz se jede podle ratingu, tak by bylo spravne do nich zahrnout i online sledovani a stahovani, protoze to provozuje obrovska spousta lidi a serialy by hned ziskaly lepsi cisla...
Čísla by se zlepšily, ale ta čísla se počítají kvůli reklamářům. I když při online sledování nějaké reklamy jsou, jsou úplně jiné než ty, které si tyto společnosti platí v televizi. Jelikož jim tedy online sledování nic nevydělává, není pro ně důležité, proto se to tam nezahrnuje.
Lill napsal(a):
Mňa zarazilo to, že merače nemajú všetci.. Je to potom vôbec objektívne? Veď tí, ktorí nemajú merače, tiež sledujú telku.
Tam jde o to, že ten vzorek s peoplemetry je demograficky úplný - jsou zde zahrnuti lidé přesně podle toho, jak se v USA žije - stejné procento vysokoškolsky vzdělaných, dětí, zaměstnanců ve státní/soukromé sféře a další, těch demografických oblastí je miliarda. Každopádně tento vzorek přesně zastupuje Ameriku. Jasně, že to nikdy nemůže být objektivní, viz ten příklad s ratingem 0.0. Je to jen největší pravděpodobnost toho, kdo ten daný večer sledoval co.
Lill napsal(a):
Mňa zarazilo to, že merače nemajú všetci.. Je to potom vôbec objektívne? Veď tí, ktorí nemajú merače, tiež sledujú telku.
To som písal predtým. Plne chápem potrebu predať reklamu a na základe toho rozhodovať o životnosti seriálu. Ale je fakt, že vzorka nikdy nie je objektívna. No keďže tu ide iba o peniaze, sú s tým všetci spokojní a nepotrebujú objektivitu. Meriacia spoločnosť má monopol, tej je to jedno, reklamné agentúri dajú na meriacu spoločnosť a televízie s tým nemajú čo spraviť - len sa tešiť z dobrého seriálu, alebo zrušiť ten, čo nedosiahuje dobré čísla. Na diváka sa tam ohľad vôbec neberie, ten je nepodstatný, pretože divák vždy bude "divák" a vždy bude pozerať niečo, takže nie je potreba mať voči nemu nejakú zodpovednosť.
Alias napsal(a):
To som písal predtým. Plne chápem potrebu...
Čítala som si všetky komentáre, no v tom tvojom som sa na začiatku trochu stratila a neuvedomila som si, že píšem vlastne o tom istom. :D
Ja myslim ze to maji vymyslene dobre. A jak je psano v clanku serial je reklama na reklamu. Neni to tak ze diky serialu jedou reklamy. Diky reklame jede serial.
Stahovani si muze pochvalovat HBO protoze tem se to plati tak ci tak. Ale ostatni jsou na reklanach zavisli.
Opat pekne vysvetlene