Diskuze k článku Arrow: Jak správně přivést postavu ze záhrobí?
avatar uživatele
Lill
Dlouholetý uživatel | Cool level: 34 | John Watson
28. 11. 2013 / 16:25:35 (před 10 roky)
off

Dnes, keď sa všetko v seiálových svetoch stalo už asi miliónkrát, je ťažké prekvapiť diváka, no aspoň u mňa osobne to Arrow vždy dokáže :)
Momentálne je to asi môj najobľúbenejší seriál (myslené tak, že po zhliadnutí každej epizódy som nadšená).

avatar uživatele
Ragnarok8
Dlouholetý uživatel | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
28. 11. 2013 / 16:27:29 (před 10 roky)
off

Nicméně tímto dílem si krásně zpečetil místo momentálně vysílaného nejoblíbenějšího seriálu po boku Suits. Jedná se totiž i o nejlepší díl druhé série.

avatar uživatele
misulka78
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
28. 11. 2013 / 17:47:14 (před 10 roky)
off

Řekněme prostě, že poslední epizoda věděla, jak šokovat.

Mišulka78. Fanatik, fanoušek, divák. Sakra. To zní divně.
avatar uživatele
Lilien
Dlouholetý uživatel | Cool level: 7 | Manny Bianco
28. 11. 2013 / 18:44:51 (před 10 roky)
off

Já si stejně myslím, že oživit Sarah a Malcolma během pár dílů nebylo to nejlepší. Jeden by mi nevadil, ale takhle dva...to už se mi zdá nějak přehnané.
Obecně tohle oživování nemám moc ráda, ale musím uznat, že když je postava oblíbená a znovu se objeví, nemám si na co stěžovat. Například okamžik, kdy se poprvé zjevil po své smrti Tony ve 24, byl jeden z nejšťastnějších v mém životě.
Myslím si, že druhá série zatím není tak dobrá jako první a tihle ''nezemřelí'' tomu podle mého názoru nijak nepřidávají.

avatar uživatele
Jam
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
28. 11. 2013 / 18:57:11 (před 10 roky)
off
Lilien napsal(a):

Já si stejně myslím, že oživit Sarah a Malcolma během pár dílů nebylo to nejlepší. Jeden by mi nevadil, ale takhle dva...to už se mi zdá nějak přehnané.
Obecně tohle oživování nemám moc ráda, ale musím uznat, že když je postava oblíbená a znovu se objeví, nemám si na co stěžovat. Například okamžik, kdy se poprvé zjevil po své smrti Tony ve 24, byl jeden z nejšťastnějších v mém životě.
Myslím si, že druhá série zatím není tak dobrá jako první a tihle ''nezemřelí'' tomu podle mého názoru nijak nepřidávají.

Souhlásím, ale jen s polovinou :) Sarah mi přijde nesympatická a zatím (nevím jaký bude vývoj postavy) by mi vůbec nevadilo kdyby tam nebyla. U Malcolma to je něco jiného, přinese do Arrow více napětí. Druhá serie se mi zdála trošku horší, ale poslední 2 díly jsem sledoval se zatajeným dechem.

avatar uživatele
VanThomass
Uživatel od první verze | Cool level: 30 | Nathan Ford
28. 11. 2013 / 19:39:14 (před 10 roky)
off

Tak za Sarah jednoznačně palec nahoru, jsem zvědav, jak to s ní bude dál, ale Malcolm mi tedy nechyběl, každopádně když už tam je zpátky, tak ať tam k něčemu je :-)

avatar uživatele
Helo
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
28. 11. 2013 / 22:04:38 (před 10 roky)
off

Já myslím, že to není tak špatný nápad... John je v tomhle seriálu něco jako rocknrollová hvězda... ví, co chce a udělá cokoli aby to získal a to i za jakoukoli cenu :-D a hlavně se skvělou grácií lva salonů :-D U Sarah, jsem hlavně zvědavej na ty flashbacky z ostrova, kvůli tomu se mi tam zatím líbí :-)

Jsem seriálovej maniak, čumim skoro na všechno... :-D
avatar uživatele
Owen
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
29. 11. 2013 / 00:53:57 (před 10 roky)
off

Zase takové překvapení oživení ani jednoho není. Smrt Malcolma mi přišla od začátku divná (i když je pravda že postupně jsem tomu věřit začal) a že se nakonec Sarah ukáže bylo jasný snad od první epizody. Nečekané bylo jen to, že Oliver celou dobu věděl, že je živá. A že je Malcolm They táta? Napadlo mě to ve chvíli, kdy zmínili aférku. Ale jinak jo, druhá série Arrow zatim hodně baví, je to slušná podívaná, jen to chce víc ostrova a míň současnosti.

avatar uživatele
La.Volpe
Redaktor | Cool level: 119 | Jack O'Neill
29. 11. 2013 / 01:14:30 (před 10 roky)
off

No začíná se ta druhá řada pěkně rozjíždět. :)
Malcolm je skvělý záporák a doufám, že ho ještě uvidíme.

avatar uživatele
Ree
Dlouholetý uživatel | Cool level: 33 | Jack Carter
29. 11. 2013 / 07:11:43 (před 10 roky)
off

Mně osobně se Sarah líbila a vůbec by mi nevadilo, kdyby tam byla častěji. Na druhou stranu mě znovuobjevení Malcolma nepřekvapilo. Po tom, jak velký padouch to podle všeho byl a že byl v Lize útočníků (nebo co to, sakra, je), tak by bylo divné, kdyby hned tak zemřel. Co se týče jeho otcovství They, tak to mě částečně taky nepřekvapilo. Zvlášť po tom, co se Moira přiznala ke vztahu s ním. Akorát jsem teda čekala, že jeho synem bude Oliver, ale když jsem pak nad tím přemýšlela, tak by to byla blbost, kdyby to byl doopravdy on.
Každopádně mně se zatím druhá řada líbí více. Je akčnější a hlavně více Olicity :D

Ukažte mi sexy chlapa a máte ode mě pokoj...
avatar uživatele
harmonica
Uživatel od první verze | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
29. 11. 2013 / 08:19:50 (před 10 roky)
off

Idea článku je fajn, ale to provedení je teda hrůza. Sorry ale prostě to tak citím. Naprosto infantilní provedení, některá souvětí jsou jak z překladače a slova "poněvadž" - seriously?! Snaha o nový slovní obrat Ligy stínů o tom radši ani nemluvě. Jinak souhlasím, že návrat Merlyna a spojení s Theou bylo pro mě solidní překvápko!

Editováno: 1x | Naposledy: 29. 11. 2013 / 08:24:34
avatar uživatele
Nikuska181
Uživatel od první verze | Cool level: 12 | Dale
29. 11. 2013 / 13:22:53 (před 10 roky)
off
Ree napsal(a):

Každopádně mně se zatím druhá řada líbí více. Je akčnější a hlavně více Olicity :D

presne! Ja tých dvoch úplne zbožňujem a posledné diely boli úžasné :D

avatar uživatele
corine
Autorka článku | Cool level: 31 | des. Walter 'Radar' O'Reilly
29. 11. 2013 / 14:57:26 (před 10 roky)
off
harmonica napsal(a):

Idea článku je fajn, ale to provedení je teda hrůza. Sorry ale prostě to tak citím. Naprosto infantilní provedení, některá souvětí jsou jak z překladače a slova "poněvadž" - seriously?! Snaha o nový slovní obrat Ligy stínů o tom radši ani nemluvě. Jinak souhlasím, že návrat Merlyna a spojení s Theou bylo pro mě solidní překvápko!

Na slově poněvadž není nic zvláštního, narozdíl od seriously patří do spisovné češtiny a používá se i hovorově. Proč někomu přijde jako dobrý nápad přeložit League of Assassins jako Ligu stínů nevím, původ toho slova se tím nectí ani omylem. Asasínové byli muslimská sekta v 11.-13. století na území Iráku a Sýrie, potom je poněkud zrušili Mongolové. Zromantizované zvěsti o nich se dostaly i do Evropy a polu s nimi slovo assasin, ovšem už s novým, pozměněným významem. V překladu jsem zvolila jazykově přesnou variantu. Odpověděla bych ti i na to o naprosto infantilním provedení a na poznámky o větách z překladače, jenže ve formulacích, které jsi použil, jaksi není na co.

Já už tu nejsem!
avatar uživatele
Salem
Uživatel od první verze | Cool level: 14 | Emma Swan
29. 11. 2013 / 19:25:22 (před 10 roky)
off

možná by byl lepší to Assassins přeložit jako zabijáků ne?

Go GOATS
avatar uživatele
VanThomass
Uživatel od první verze | Cool level: 30 | Nathan Ford
29. 11. 2013 / 20:09:37 (před 10 roky)
off
corine napsal(a):

Na slově poněvadž není nic zvláštního, narozdíl od seriously patří do spisovné češtiny a používá se i hovorově. Proč někomu přijde jako dobrý nápad přeložit League of Assassins jako Ligu stínů nevím, původ toho slova se tím nectí ani omylem. Asasínové byli muslimská sekta v 11.-13. století na území Iráku a Sýrie, potom je poněkud zrušili Mongolové. Zromantizované zvěsti o nich se dostaly i do Evropy a polu s nimi slovo assasin, ovšem už s novým, pozměněným významem. V překladu jsem zvolila jazykově přesnou variantu. Odpověděla bych ti i na to o naprosto infantilním provedení a na poznámky o větách z překladače, jenže ve formulacích, které jsi použil, jaksi není na co.

Ohledně Ligy stínů, nejde o to, kdo byli Asasíní v historii, ale v komiksovém světě žádná "Liga antentátníků" nebo něco podobného opravdu neexistuje, prostě je to Liga stínů ;-)

avatar uživatele
corine
Autorka článku | Cool level: 31 | des. Walter 'Radar' O'Reilly
30. 11. 2013 / 02:04:26 (před 10 roky)
off
VanThomass napsal(a):

Ohledně Ligy stínů, nejde o to, kdo byli Asasíní v historii, ale v komiksovém světě žádná "Liga antentátníků" nebo něco podobného opravdu neexistuje, prostě je to Liga stínů ;-)

Dobrý, ale ten překlad je neintuitivní a bez znalosti komiksů jsem neměla šanci se o něm dozvědět. A taky je dost divnej vzhledem k tomu, co jsme se o nich v Arrowovi zatím dozvěděli, i když se třeba z nějakýho důvodu vžil. Ale ve výsledku jsou tyhle diskuze irelevantní, protože stejně nemám možnost zpětné editace článku.
PS: Pro ty, co se pro ten anglický název rozhodli, ta historie nepochybně důležitá byla, jinak by jeden z hlavních padouchů měl dost těžko arabské jméno (zjevný odkaz na původní význam). Jenže... ti ze seriálového Arrowa připomínají spíš nindže a operují asi především v tichomoří, takže tak. Ono už dávat rovnítko mezi seriál a komiks je samo o sobě dost hodně napováženou. Stejné jméno neznamená stejný obsah a už vůbec ne stejný význam.

Já už tu nejsem!
Editováno: 1x | Naposledy: 30. 11. 2013 / 02:20:12
avatar uživatele
VanThomass
Uživatel od první verze | Cool level: 30 | Nathan Ford
30. 11. 2013 / 09:27:58 (před 10 roky)
off
corine napsal(a):

Dobrý, ale ten překlad je neintuitivní a bez znalosti komiksů jsem neměla šanci se o něm dozvědět. A taky je dost divnej vzhledem k tomu, co jsme se o nich v Arrowovi zatím dozvěděli, i když se třeba z nějakýho důvodu vžil. Ale ve výsledku jsou tyhle diskuze irelevantní, protože stejně nemám možnost zpětné editace článku.
PS: Pro ty, co se pro ten anglický název rozhodli, ta historie nepochybně důležitá byla, jinak by jeden z hlavních padouchů měl dost těžko arabské jméno (zjevný odkaz na původní význam). Jenže... ti ze seriálového Arrowa připomínají spíš nindže a operují asi především v tichomoří, takže tak. Ono už dávat rovnítko mezi seriál a komiks je samo o sobě dost hodně napováženou. Stejné jméno neznamená stejný obsah a už vůbec ne stejný význam.

Tak nejde o to, zda to je nebo není intuitivní, ale o to, že se to používá ;-) Mrkni se třeba na české fanouškovské stránky seriálu Arrow, kde také správně používají Ligu stínů. Jinak Arrow je podle komiksu, takže opravdu souhlasím s harmonicou, že vytvářet nějaké novotvary, jen proto, že se ti zdá divný český překlad není nejvhodnější. Ale jinak jsi sepsala určitě zajímavé shrnutí ;-)

avatar uživatele
harmonica
Uživatel od první verze | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
2. 12. 2013 / 09:15:37 (před 10 roky)
off

corine: chápu že k tomu seriálu asi nemáš moc velký vztah, tak jako asi moc nevíš o Lize stínů. Proč ale pak proboha děláš článek pro fanoušky toho seriálu a začneš jim tady vnucovat nějakou novou ideologii překladu?! Liga stínů byla "přeložena" v několika kinahách, filmech. Můžeš nám tedy napsat jak jsi došla ke svému překladu? Třeba se něčemu přiučíme.

avatar uživatele
Penten
Dlouholetý uživatel | Cool level: 3 | Alexandr 'Lexa' Bůček
23. 3. 2014 / 15:39:23 (před 10 roky)
off

Jak by se někdo mohl divit tomu, že Captain Jack Harkness není mrtvý? #doctorwho

Firefly :3