Copak není celý ten systém počítání sledovanosti a ratingů chybný? Vždyť to snad započítává pouze ty, kteří mají tu jejich speciální krabičku, kterou má jen malinký vzorek, tudíž je celkové číslo vlastně jen odhad.
I-Can-Be-a-Duck napsal(a):
Copak není celý ten systém počítání sledovanosti a ratingů chybný? Vždyť to snad započítává pouze ty, kteří mají tu jejich speciální krabičku, kterou má jen malinký vzorek, tudíž je celkové číslo vlastně jen odhad.
Jak přesné nebo nepřesné to v tomto ohledu je, není důležité. Ve výsledku jde o to, že reklamní agentury se řídí těmito čísly řídí a určují podle nich cenu reklamy. V důsledku toho tyhle čísla, ač nejsou možná přesná, rozhodují o zrušení/obnovení seriálu.
štatistický súbor ak je dostatočne veľký, tak výsledky merania na ňom sa blížia (sú skoro totožné), ako keby sa meral celok (čím sa meraná časť zväčuje, tým sa výsledky postupne ustáľujú, a po prekročení určitej hranice sa už výsledky nezmenia).
Na druhej strane sa dá štatistika nastaviť tak, aby namerala presne taký výsledok, aký je žiadaný, takže o spravolivosti merania rozhoduje nezaujatosť merateľa.
ragelly napsal(a):
Jak přesné nebo nepřesné to v tomto ohledu je, není důležité. Ve výsledku jde o to, že reklamní agentury se řídí těmito čísly řídí a určují podle nich cenu reklamy. V důsledku toho tyhle čísla, ač nejsou možná přesná, rozhodují o zrušení/obnovení seriálu.
Já vím, mně šlo o to, že když ten výsledek může být v podstatě naprosto nepřesný, tak ty reklamní agentury se vlastně můžou rozhodovat úplně blbě. A jelikož je to celkem logické, divím se tomu, pokud se opravdu řídí jen tím živým vysíláním - když by jim mělo dojít, že je to nepřesné. Člověk by řekl, že když to vědí, tak jasný je to nějaká statistika, ale není to úplně exaktní, tak by měli přihlížet i na ta další čísla, která by klidně mohla znamenat, že ten seriál, který podle živého vysílání nemá tak vysoký rating, není dobře zaznamenaný, protože se na něj dívá nízké procento ze vzorku, ze kterého při počítání vycházejí (což je tuším snad nějakých 5 tisíc?) - ale přitom mimo vzorek se na něj může naopak dívat víc lidí než na ty seriály, které jsou nejvíce sledované vzorkem.
I-Can-Be-a-Duck napsal(a):
Já vím, mně šlo o to, že když ten výsledek může být v podstatě naprosto nepřesný, tak ty reklamní agentury se vlastně můžou rozhodovat úplně blbě. A jelikož je to celkem logické, divím se tomu, pokud se opravdu řídí jen tím živým vysíláním - když by jim mělo dojít, že je to nepřesné. Člověk by řekl, že když to vědí, tak jasný je to nějaká statistika, ale není to úplně exaktní, tak by měli přihlížet i na ta další čísla, která by klidně mohla znamenat, že ten seriál, který podle živého vysílání nemá tak vysoký rating, není dobře zaznamenaný, protože se na něj dívá nízké procento ze vzorku, ze kterého při počítání vycházejí (což je tuším snad nějakých 5 tisíc?) - ale přitom mimo vzorek se na něj může naopak dívat víc lidí než na ty seriály, které jsou nejvíce sledované vzorkem.
Když oni logicky uvažují tak, že ti, co si to nahrají na DVR, tak při sledování přetáčí reklamy, tzv. jsou pro ty reklamky naprosto nedůležití. Přece jen nejvyšší šance, že člověk bude líný a nebude vypínat televizi během reklam (určitě mají reklamní čas stanice sladěný, aby přepínání stanic bylo k ničemu), je během živého vysílání. Tak asi uvažují.
I-Can-Be-a-Duck napsal(a):
Copak není celý ten systém počítání sledovanosti a ratingů chybný? Vždyť to snad započítává pouze ty, kteří mají tu jejich speciální krabičku, kterou má jen malinký vzorek, tudíž je celkové číslo vlastně jen odhad.
Radši nepřesně a rychle než pozdě :) Ne, jak bys chtěl měřit sledovanost 300 milionů lidí nebo kolik TV v USA mají? Ty výsledky by byly možná za měsíc, to je nereálný. Oni to mají demograficky vymakaný, neboj :) Jinak u nás je to podobný, ti, co tu "krabičku" mají, o jejím vlastnictví ale nemůžou mluvit.
ragelly napsal(a):
Když oni logicky uvažují tak, že ti, co si to nahrají na DVR, tak při sledování přetáčí reklamy, tzv. jsou pro ty reklamky naprosto nedůležití. Přece jen nejvyšší šance, že člověk bude líný a nebude vypínat televizi během reklam (určitě mají reklamní čas stanice sladěný, aby přepínání stanic bylo k ničemu), je během živého vysílání. Tak asi uvažují.
Já spíš myslela, že ty živé ratingy neodpovídají skutečnosti, takže stejně tak jak přihlížejí na něco, co je jen odhad, můžou vzít v potaz, že některé seriály mají vlastně větší sledovanost v živém vysílání, než jim Nielsen ukazuje - o tom, které a jak moc, by pak vypovídaly ratingy z dalších dnů - které ukazují vyšší zájem, případně internetové průzkumy. Prostě je to nevychytané a zdaleka ne směrodatné.
Chápu, jak to funguje, ale právě proto mi nepřijde, že je to správné.
I-Can-Be-a-Duck napsal(a):
...případně internetové průzkumy...
Hahahahaha... Chachacha... Ten byl dobrej. :D